Κατηγορίες Blog

Το ZETOR 25 έτοιμο για άλλη μια περιπέτεια!

Posted by demeter 17/07/2018 0 Comment(s)

Ο κύριος  Havelka, πιστός ακόλουθος της  ZETOR, είναι έτοιμος να κατακτήσει άλλη μια χώρα στην Ευρώπη.

 

Ο Μάρτιν Χαβέλκα, λάτρης του ιστορικού ZETOR 25, ετοιμάζεται για άλλο ένα  ταξίδι. Μετά την Πολωνία και την Αυστρία, η Σκανδιναβία θα είναι μια άλλη χώρα που θα κατακτήσει. Με το ανοιχτού τύπου ιστορικό τρακτέρ του, θα ξεκινήσει το Σάββατο 14 Ιουλίου από την πατρίδα του, το Škrdlovice στην περιοχή Vysočina.

 

Η πρώτη στάση θα λάβει χώρα στην Τσεχία. Κοντά στο Trutnov, ο Martin Havelka σχεδιάζει να ξεκουραστεί πριν από την επόμενη μέρα, όπου θα διασχίσει τα σύνορα με την Πολωνία, πηγαίνοντας μέχρι το Leszno, εκεί όπου αναμένεται από τα μέλη του πολωνικού συλλόγου Traktor I maszyina. Μετά από αυτό, ο «ταξιδιώτης με τον ελκυστήρα» θα περάσει από το Πόζναν στην πόλη Budzyń ή στην πιο μακρινή Pila, αντίστοιχα. Αν δεν εμφανιστούν απροσδόκητες επιπλοκές, ο κ. Havelka θα μεταβεί στο λιμάνι του Σβινούζιτς την Τετάρτη 18 Ιουλίου. Από το λιμάνι θα μεταφερθεί στη Σουηδία με ένα νυχτερινό πλοίο. Για το ZETOR 25 του κ. Havelka, θα είναι το πρώτο ταξίδι με πλοίο και ο ιδιοκτήτης ανυπομονεί πολύ γι΄αυτό. Ο ελκυστήρας σίγουρα θα προσελκύσει την προσοχή αρκετών επιβατών.

 

 Ο κ. Havelka προσκλήθηκε να έρθει στη Σουηδία από τον Magnus Larsson, ένα Σουηδό συλλέκτη ελκυστήρων ZETOR. Το 2016, ο κ. Larsson είχε συγχαρεί τον κ. Havelka για την επιτυχημένη πορεία του με το Z25 στη Βαλτική Θάλασσα. Την επόμενη χρονιά συναντήθηκαν σε μια συνάντηση ελκυστήρων στο Lazy nad Morzem της Πολωνίας και μαζί σχεδίασαν το φετινό ταξίδι στη Σουηδία.

 

 

Η πρώτη στάση στο Βορρά θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Ysad, η οποία φιλοξενεί ένα μουσείο της ZETOR. Η επόμενη θα είναι στην πόλη Trelleborg και στο αγρόκτημα της οικογένειας Olsson κοντά στο Γκέτεμποργκ. Το Z25 είναι ένα ανοιχτού τύπου τρακτέρ και καθώς ο καιρός στις σκανδιναβικές χώρες μπορεί να είναι απρόβλεπτος, το πρόγραμμα για το υπόλοιπο ταξίδι μπορεί να αλλάξει ανάλογα με  τις καιρικές συνθήκες.

 

 "Ανυπομονώ  πραγματικά για το ταξίδι στη Σουηδία. Για το «25άρι» μου, αυτό θα είναι ένα τεστ αντοχής, αλλά πιστεύω ότι λόγω του σχεδιασμού υψηλής ποιότητας και της φροντίδας και  συντήρησης που δέχεται, θα πετύχουμε να ταξιδέψουμε μέχρι εκεί και πίσω στο σπίτι μας. Προφανώς, η διαδρομή μπορεί να αλλάξει ανάλογα με το έδαφος και τον καιρό. Φέτος είναι η πρώτη φορά που σχεδιάζω να οδηγήσω το τρακτέρ και στην επιστροφή, έτσι ώστε να δούμε αν θα τα καταφέρουμε. Θα συνοδεύομαι από τη γυναίκα και τα δύο παιδιά μου σε ένα αυτοκίνητο ", λέει ο Martin Havelka σχολιάζοντας το ταξίδι του.

 

 

Ο Μάρτιν Χαβέλκα είναι πραγματικά πεπειραμένος σε ταξίδια όπως αυτό. Τα  τελευταία χρόνια, πραγματοποίησε ταξίδια στην Αυστρία και την Πολωνία. Στην Αυστρία, το ZETOR 25 πήγε στον υψηλότερο δρόμο στην Ευρώπη. Για αρκετές φορές, ο ελκυστήρας κάλυψε την απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων από το Lazy nad Morzem της Πολωνίας, το οποίο φιλοξενεί κάθε χρόνο τη συνάντηση των ελκυστήρων. Μετά τις διαδρομές στη Βαλτική Θάλασσα, ο ταξιδιώτης και ο ελκυστήρας του προσκλήθηκαν στη Σουηδία για την επερχόμενη περιπέτεια. Αυτή τη φορά το ταξίδι έχει μήκος πάνω από 2.000 χιλιόμετρα.

 

«Είμαστε ευχαριστημένοι που ακόμα και τα παλαιότερα μοντέλα μας προσελκύουν πολλούς φαν που τα διατηρούν και τα φροντίζουν. Δείχνουν επίσης στο κοινό ότι ακόμη και οι ελκυστήρες ηλικίας σχεδόν 70 ετών είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν τόσο μακρύ ταξίδι όπως σχεδίασε ο κ. Havelka. Ευχόμαστε στον κ. Havelka καλή τύχη και ωραίο καιρό. Ανυπομονούμε για τα νέα από την πορεία του ταξιδιού του για να μάθουμε πώς πάει  το ZETOR 25 », λέει ο Lukáš Krejčíř, Οικονομικός Διευθυντής της ZETOR TRACTORS a.s.

 

 

Ο πρώτος ελκυστήρας ZETOR 25 κατασκευάστηκε στις 15 Μαρτίου 1946. Στην μεταπολεμική εποχή, ο στόχος ήταν ξεκάθαρος . Να σχεδιαστεί ένας φθηνός ελκυστήρας χαμηλού βάρους κατάλληλος για μαζική παραγωγή. Το Zbrojovka Brno ήταν το καλύτερο για την ολοκλήρωση του έργου, οπότε ανέλαβε στη συνέχεια την παραγωγή γεωργικών τροχοφόρων ελκυστήρων Z 25. Τρία χρόνια αργότερα, το 1949, ο ελκυστήρας επανασχεδιάστηκε και ξεκίνησε το θρυλικό Z 25 A. Είναι το τρακτέρ που ταξιδεύει ο κ. Havelka. Εκείνη την εποχή ο ελκυστήρας προσέφερε πολλά πλεονεκτήματα: βελτιωμένο ταμπλό με θερμόμετρο, άνετο μαλακό κάθισμα με ταπετσαρία, υδραυλικό τριών σημείων, προαιρετική καμπίνα, κλείδωμα διαφορικού και ρυθμιζόμενο μπροστινό και πίσω τροχό. Ο κ. Havelka αγόρασε το τρακτέρ του το 2010 και, φυσικά, ανακαινίστηκε. Αυτό χρειάστηκε πάνω από ένα χρόνο. Αρχικά, ήταν το ZETOR 25 A, το οποίο επανασχεδιάστηκε το 1968 στο STS Hodonín σε έκδοση "H". Η ανακαίνιση που πραγματοποίησε ο κ. Havelka επέστρεψε τον ελκυστήρα όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σχήμα «Α». Υπάρχουν μικρές προσαρμογές που σχετίζονται με την ασφάλεια και την αντοχή κατά τη διάρκεια μεγάλων διαδρομών, όπως για παράδειγμα οι καλύτεροι μεντεσέδες του τιμονιού ή ο κορμός για τη μεταφορά των πραγμάτων.

 

Η ZETOR έχει ένα καλό όνομα και ισχυρή θέση στις σκανδιναβικές χώρες. Οι ελκυστήρες εξάγονται στην περιοχή αυτή από τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Μέχρι σήμερα, πωλήθηκαν πάνω από 60.000 τρακτέρ. Η εταιρία HS Petersen, συνεργάτης της ZETOR TRACTORS a.s., είναι ο επίσημος εισαγωγέας των ελκυστήρων ZETOR από τότε.

 

Leave a Comment